poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Odchudzanie - fakty i mity

Rezygnujesz ze śniadań, głodzisz się, aby jak najszybciej pozbyć się zbędnych kilogramów? Nic bardziej mylnego!!! Czytaj dalej, a poznasz fakty i mity na temat odchudzania i diety, które sprawdziłam na sobie. :D

1. Odchudzanie = głodówka. MIT

Wręcz przeciwnie!!! Aby schudnąć MUSISZ jeść!!! Najlepiej 5 posiłków dziennie w odstępach około 3 godziny. Nie najadaj się do syta tylko jedz małymi porcjami, a efekty gwarantowane :)


2. "Nie jem po 17." MIT

Ok, nie ma sprawy, ale tylko wtedy gdy idziesz spać o godzinie 20!!! Ostatni posiłek powinniśmy jeść około 3 godziny przed snem. ;)


3. Owoce można jeść bez ograniczeń.  MIT

Owoce są idealnym zamiennikiem słodyczy, ale też zawierają cukier. Jeśli będziemy je jeść późnymi wieczorami możemy zamiast stracić, przybrać na wadze. :/


4. Produkty "light" można jeść do woli. MIT

Napis "light" na opakowaniu nie zawsze oznacza mniej tłuszczu czy cukru. Producenci ujmują jeden składnik dodają więcej drugiego lub zastępują go innym. Często cukier zastępują słodzikami, które nie są dla nas zdrowe. :(


5. Warzywa można jeść bez ograniczeń. PRAWDA

Warzywa zawierają bardzo dużo błonnika, który oszukuje głód. Zapewnia uczucie sytości, odpowiada za prawidłową przemianę materii i ułatwia trawienie. :)


6. Nie należy pić podczas posiłku. PRAWDA

Najlepiej jest wypić przed lub po posiłku. Picie podczas posiłku sprawia, że jedzenie ubija się w żołądku przez co jemy więcej. :(


7. Uprawianie sportu wspomaga odchudzanie. PRAWDA

Zdrowe odżywianie to dopiero połowa sukcesu. Aktywność fizyczna spala tkankę tłuszczową. Nie trzeba chodzić na siłownię, domowe zacisze i dobre chęci wystarczą. ;)


8. Posiłki należy celebrować. PRAWDA

Posiłek powinien trwać 15-20 minut, aby do naszego mózgu dotarła wiadomość o sytości. Jedząc szybko, zjemy więcej niż potrzebuje nasz organizm.


Informacji zawartych w poście nie należy traktować jako porad medycznych. Post redagowałam w oparciu o własne doświadczenia :)

Znacie jeszcze jakieś inne fakty i mity na temat żywienia? :)

Do przeczytania Paulina :D

12 komentarzy:

  1. Przyznam, że w ogóle nie planuję się odchudzać - wręcz przeciwnie, muszę przytyć bo mam niedowagę, ale post jest ciekawy i zawiera sporo wskazówek dla odchudzających się, co nie prowadzi do anoreksji ;)
    Pozdrawiam,
    Haniko
    http://przygodyashley.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz przybrać na wadze to skontaktuj się z lekarzem lub dietetykiem, który pomoże ci w dobraniu odpowiedniej diety. Ale myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie jedzenie wysokokalorycznych posiłków (wysokokaloryczne nie znaczy niezdrowe). Uprawianie sportu też może Ci pomóc :)

      Usuń
  2. A ja chciałabym się odchudzać, ale niezbyt mi to wychodzi. Jak na razie udało mi się trochę ograniczyć słodycze, ćwiczę i chodzę na siłownię.
    Bardzo dobrze napisane. Dodam tylko, że wodę pić powinniśmy 30 min przed posiłkiem, bo wspomaga trawienie.

    Pozdrawiam, Amare.
    http://jupiter-horse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post, na pewno mi pomoże w mojej diecie, którą zaczęłam :) Zapraszam do mnie.

    madaamel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, nominowałam cię do LBA. Szczegóły - http://krukonskakrewjeslichesztozostaniesz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi odchudzanie nigdy nie wychodziło, haha. :)

    http://blizej-zycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, chyba mi się przyda bo właśnie chciałem trochę schudnąć. ;)
    Ciekawy blog, może popracuj trochę nad szablonem.
    Zapraszam na mojego bloga: http://meskibloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cały czas próbuje coś zmieniać, aby wyglądał jak najlepiej, ale jeszcze cały czas się uczę, bo to mój pierwszy blog :)

      Usuń
  7. Bardzo dobre porady sama przyznam, że wierzyłam w niektóre mity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://dziewczynysieznaja.blogspot.com/

      Usuń
    2. Sama muszę przyznać, że kiedyś też w nie wierzyłam :)

      Usuń
  8. Ja kiedyś odchudzałam się dosyć drastycznie ale był to duży błąd, dlatego zrozumiałam że nie warto się tak niszczyć.

    http://kaleerie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń