niedziela, 16 sierpnia 2015

Moje kruche babeczki

Wczoraj mi się strasznie nudziło, więc postanowiłam upiec coś słodkiego. Dawno nie jadłam kruchych babeczek to stwierdziłam, że zrobię właśnie je. :)



A oto przepis:

BABECZKI:

  • 250 g mąki pszennej
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 125 g masła (miękkie)
  • 1 żółtko


Mąkę przesiewamy na stolnicę/do miski (jak wam wygodniej), dodajemy cukier puder (też przesiany), masło (pokrojone w mniejsze kawałki) i żółtko. Później należy schłodzić ciasto w lodówce przez około 30 min.  Następnie nakładamy ciasto do foremek. Pieczemy do zarumienienia (ok. 15 min).

Gdy ciasto nie chłodzi możemy przygotować KREM:

  • 200 ml mleka
  • 3 żółtka
  • 75 g cukru pudru
  • 1 łyżka mąki pszennej

Melko gotujemy . Żółtka ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę, dodajemy mąkę i mieszamy. Gorące mleko wlewamy do żółtek, nie przerywając mieszania. Garnek z kremem stawiamy małym ogniu i cały czas mieszamy aby się nie przypalił. Gdy zgęstnieje zestawimy i odstawimy do wystygnięcia.

Na koniec nakładamy krem do babeczek. Można przyozdobić je świeżymi owocami. Ja wybrałam świeżutkie jeżyny prosto z mojego ogródka. :)

Jak wam się podobają moje babeczki? Znacie jakieś ciekawe przepisy na kremy, które można dodać do babeczek? Piszcie w komentarzach :)

Do przeczytania Paulina :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz